take a break
Sesi Selami Jiwa....versi#1
Bile sebut je berpantang..sudah tentu banyak le pantang larangnya..
susah gak duk dlm pantang ni..44hri dah rasa mcm 100hr..
Hri ni aku baru 29hri..nak menunggu lg 15hri...
tu pon lom tentu leh lasak mcm biasa...
xpelah yg penting aku sihat n bby pon sihat..
Alhamdulillah sampai ke hari ni anakku sihat walafiat...
dah makin chubby dan "semangat"..
Org tua2 pesan klo nk tgk ank mmbesar dgn sihat
jgn ssekali tegur die..means tegur baby tu gemuk ke ape..
klo nk tegur,tegur yg sebaliknye...maksud aku yg berlawanan..
Kdg rasa syok gak duk dlm pantang ni..rasa mcm kesihatan tu terjaga..
tp aku leh dikira lasak gakla..pantang pon leh wt keje umah cm bese..
yela kdg segan gak,bile berpantang kt umah mak mertua ni,
nak kena pandai bawak diri...Klo kt umah sdri lainla..
Kan seronok klo arwah ma ada lgi..dh tentu skg ni ma yg jaga aku dlm pantang..
Walau apepon aku redha..sume yg berlaku pasti ada hikmahnya..
Namun aku bersyukur n many thanks to my mother in law..susah payah jaga makan aku dlm pantang..
Walaupon mak mertua tp aku dh anggap macam mak aku sdri...
Kdg bile tgk mak,aku terbayang arwah ma aku..
kdg bile nk tdo mlm menitis airmata teringat n rindu kat arwah ma...
Klo dulu aku ade ma,tp ma dh pergi wt selama2nya..tp skg aku masih lg ada mak..
Dan aku masih lgi ada dua mak..walaupon aku xleh merasa kasih sayang ma lg..namun aku masih ada Moksu a.k.a mak tiri aku..tk ubah mcm arwah ma aku dan juga mak a.ka mak mertua aku..
Tuhan tu maha adil..maha kaya dan maha mengasihani...Apepon aku bersyukur dgn setiap kejadian yg berlaku dan aku percaya setiap kejadian tu datangnya dari DIA, dan DIA yg berhak menentukan segalaNYA. Dan aku sebagai hambaNYA perlu redha dan akur dgn kehendakNYA...
susah gak duk dlm pantang ni..44hri dah rasa mcm 100hr..
Hri ni aku baru 29hri..nak menunggu lg 15hri...
tu pon lom tentu leh lasak mcm biasa...
xpelah yg penting aku sihat n bby pon sihat..
Alhamdulillah sampai ke hari ni anakku sihat walafiat...
dah makin chubby dan "semangat"..
Org tua2 pesan klo nk tgk ank mmbesar dgn sihat
jgn ssekali tegur die..means tegur baby tu gemuk ke ape..
klo nk tegur,tegur yg sebaliknye...maksud aku yg berlawanan..
Kdg rasa syok gak duk dlm pantang ni..rasa mcm kesihatan tu terjaga..
tp aku leh dikira lasak gakla..pantang pon leh wt keje umah cm bese..
yela kdg segan gak,bile berpantang kt umah mak mertua ni,
nak kena pandai bawak diri...Klo kt umah sdri lainla..
Kan seronok klo arwah ma ada lgi..dh tentu skg ni ma yg jaga aku dlm pantang..
Walau apepon aku redha..sume yg berlaku pasti ada hikmahnya..
Namun aku bersyukur n many thanks to my mother in law..susah payah jaga makan aku dlm pantang..
Walaupon mak mertua tp aku dh anggap macam mak aku sdri...
Kdg bile tgk mak,aku terbayang arwah ma aku..
kdg bile nk tdo mlm menitis airmata teringat n rindu kat arwah ma...
Klo dulu aku ade ma,tp ma dh pergi wt selama2nya..tp skg aku masih lg ada mak..
Dan aku masih lgi ada dua mak..walaupon aku xleh merasa kasih sayang ma lg..namun aku masih ada Moksu a.k.a mak tiri aku..tk ubah mcm arwah ma aku dan juga mak a.ka mak mertua aku..
Tuhan tu maha adil..maha kaya dan maha mengasihani...Apepon aku bersyukur dgn setiap kejadian yg berlaku dan aku percaya setiap kejadian tu datangnya dari DIA, dan DIA yg berhak menentukan segalaNYA. Dan aku sebagai hambaNYA perlu redha dan akur dgn kehendakNYA...
Permata Hati Ayah & Ibu
Peristiwa "Nuzul Al-Quran" lahirlah Putera Sulung kami
Nuzul Al-Quran
17 Ramadhan 1432H bersamaan
17 Ogos 2011~ Rabu ~ 07:06pm
Lahirlah Putera sulung kami "Muhammad Rayyan Zikri Bin Mohd Azahar"
Bersempena dengan kelahiran putera sulung kami ini inginku kongsikan peristiwa "Nuzul Al-Quran" dimana turunnya ayat Al-Quran yang pertama kepada Nabi Muhammad s.a.w.
Peristiwa Nuzul Al-Quran merupakan peristiwa turunnya ayat Al-Quran yang pertama kepada Nabi Muhammad s.a.w hingga seterusnya berperingkat-peringkat menjadi lengkap sebagaimana kitab Al-Quran yang ada pada hari ini. Peristiwa nuzul Al-Quran berlaku pada hari Jumaat, 17 Ramadhan, tahun ke-41 daripada keputeraan Nabi muhammad s.a.w. ketika baginda sedang beribadat di Gua Hira, bersamaan dengan tanggal 6 Ogos 610M. Perkataan "Nuzul" bererti turun atau berpindah dari atas ke bawah. Bila disebut bahawa Al-Quran adalah mukjizat terbesar Nabi S.A.W. maka ianya memberi makna terlalu besar kepada umat islam terutamanya yang serius memikirkan rahsia Al-Quran. Ayat Al-Quran yang mula2 diturunkan Allah kepada Nabi Muhammad s.a.w. melalui perantaraan Malaikat Jibril ialah lima ayat pertama daripada Surah Al-Alaq.
Roh di bulan puasa
Pagi tadi sempena hari Jumaat bulan Ramadhan yang mulia ini, aku menghadiri majlis ilmu yang membincangkan tentang amalan di bulan Ramadhan. Satu perkara yang menarik perhatian aku tadi, ustaz penceramah bercerita tentang keadaan roh di bulan Ramadhan. Menurut satu hadith Rasulullah.. (maaf aku tak sempat catat perawi hadith ini).. menceritakan apabila tiba bulan Ramadhan, semua roh berkumpul di Luh Mahfuz memohon kepada Allah S.W.T untuk kembali ke bumi. Ada roh yang dibenarkan pulang ke bumi dan ada yang tidak dibenarkan.Roh yang dibenarkan pulang adalah kerana amalan baik mereka semasa hayat mereka ataupun ada penjamin-penjamin yang mendoakan mereka. Manakala roh-roh yang tidak dibenarkan pulang disebabkan kesalahan mereka semasa hayat mereka akan terus di penjara di Luh Mahfuz.
Apabila roh dibenarkan pulang, perkara pertama yang mereka lakukan adalah pergi ke tanah perkuburan untuk melihat jasad mereka. Kemudian mereka akan pergi ke rumah anak2 mereka, orang yang mendapat harta pusaka mereka dan ke rumah orang yang mendoakan mereka dengan harapan orang yang mereka lawati itu memberi hadiah untuk bekalan mereka.Perkara ini akan berlarutan sehinggala tibanya Hari Raya Aidilfitri. Pada saat ini mereka akan mengucapkan selamat tinggal kepada jasad dan pulang semula ke Luh Mahfuz dengan bekalan yang diberikan oleh mereka2 yang masih hidup.
Di sini ustaz memberitahu hikmah adanya alam kubur. Alam kubur membuktikan bahawa Allah itu Maha Penyayang. Orang yang melakukan kesalahan semasa hayatnya boleh dibantu dengan doa orang2 yang masih hidup. Alangkah bahagianya jika seseorang yang telah meninggal dunia masih mendapat bekalan dari orang-orang yang masih hidup.
Oleh itu wahai sahabatku, jangan biarkan orang-orang yang kita sayang, yang mengadap Allah terlebih dulu daripada kita sepi tanpa doa dan sedekah daripada kita. Sesungguhnya apabila mati seseorang anak adam itu, terputus i a semua hal kecuali 3 perkara iaitu doa anak2 yang soleh, ilmu yang bermanfaat dan sedekah amal jariah.
Sebarkan e-mail dakwah ini kepada seberapa ramai orang terdekat anda, dan mintalah mereka untuk melakukan hal yang sama. Ini bukanlah ancaman surat berantai. Yang jelas jika anda tidak meneruskan e-mail ini, maka anda telah melepaskan kesempatan untuk saling menasihati dalam kebenaran dan beramal soleh. Jika anda melakukan dengan ikhlas insya Allah anda akan mendapat ganjaran pahala kebaikan dari Allah. Mari berlumba dalam kebaikan.
COPYRIGHT FROM : FADZILAH HASHIM
Dugaan semalam....
Assalamualaikum...
Dah lame xapdet benda alah ni..
Semalam tak bizi mane..Keje pun xbanyak sgt..
Tapi xberapa sihat..dari malam demam xkebah2 lagi..
Risau juga takut effect "si kecik"..
Hope takde pape..
Sib baikla bulan pose ni leh balik keje awal..
sharp 4.30pm dh nak cabut..
Rasa xlarat sgt..tekak kering, badan panas, nasib baik xbatuk n selsema...
klo xlagi jenuh...Nak gi spital pon, takut kena tahan kat wad..
Ya Allah sihatkanlah tubuh badan hambaMU ini.
Kesian kt "si kecik"..Hope nothing happen...:P
Dah lame xapdet benda alah ni..
Semalam tak bizi mane..Keje pun xbanyak sgt..
Tapi xberapa sihat..dari malam demam xkebah2 lagi..
Risau juga takut effect "si kecik"..
Hope takde pape..
Sib baikla bulan pose ni leh balik keje awal..
sharp 4.30pm dh nak cabut..
Rasa xlarat sgt..tekak kering, badan panas, nasib baik xbatuk n selsema...
klo xlagi jenuh...Nak gi spital pon, takut kena tahan kat wad..
Ya Allah sihatkanlah tubuh badan hambaMU ini.
Kesian kt "si kecik"..Hope nothing happen...:P
Rosalinda Ay Amor....
Today have a great day..I do my job same like before. But today is not too much. I start to "mengular" after I finished my lunch. Today I juz tapau only...I realy2 lazy to went out.OMG! outside its so hot...since nobody's around, I started to seat on my chair...So, now I'm watching Telenovela "ROSALINDA" Ay Amor...the most popular Telenovela "Rosalinda was a Mexican TV Telenovela that was aired in 1999 on Televisa with singer-actress Thalia in the title role and Fernando Carrillo as Fernando Jose. The series had 80 forty-five minute episodes. It was originally created by Delia Fiallo." So today, I juz want to share the intro of the most Telenovela Rosalinda and the beautyfull actress Thalia... I love to see her face..so sweetttt(",)
![]() |
| ~...The Most Beautifull actress that I like...~ |
Lonely No More??
Today is not same yesterday..Since our CEO is no longer with us anymore.Our office quite quiet. We dont know how long we all like this. But I still have a lot of thing to do. Same like b4..but is not same like b4 my boss leaving. So, what to do?? We do all the same thing like before. Do the same job! But we have waiting for a new management coming in. I dont know how my luck here. Hope will be better than before. But, what I heard our new management very straight forward. You know that?? Malay said "Mat Salleh" ...How profesional is it?? I dont know. I juz wait, follow n see how and what its happen after this! Furthermore, I hope and I wish, we get a awesome, great, supportive and understanding person who can take over the CEO chair like before......
This song "Lonely No More" dedicated to me to bring me up and up!!!
Now it seems to me
That you know just what to say
Words are only words
Can you show me something else
Can you swear to me that you'll always be this way
Show me how you feel
More than ever baby
[Chorus:]
I don't wanna be lonely no more
I don't wanna have to pay for this
I don't want to know the lover at my door
Is just another heartache on my list
I don't wanna be angry no more
You know I could never stand for this
So when you tell me that you love me know for sure
I don't want to be lonely anymore
Now its hard for me with my heart still on the mend
Open up to me, like you do your girlfriends
And you sing to me and it's harmony
Girl, what you do to me is everything
Make me say anything; just to get you back again
Why can we just try
[Chorus:]
I don't wanna be lonely no more
I don't wanna have to pay for this
I don't want to know the lover at my door
Is just another heartache on my list
I don't wanna be angry no more
You know I could never stand for this
So when you tell me that you love me know for sure
I don't want to be lonely anymore
What if I was good to you, what if you were good to me
What if I could hold you till I feel you move inside of me
What if it was paradise, what if we were symphonies
What if I gave all my life to find some way to stand beside you
[Chorus:]
I don't wanna be lonely no more
I don't wanna have to pay for this
I don't want to know the lover at my door
Is just another heartache on my list
I don't wanna be angry no more
You know I could never stand for this
So when you tell me that you love me know for sure
I don't want to be lonely anymore
I don't wanna be lonely anymore [x3]
That you know just what to say
Words are only words
Can you show me something else
Can you swear to me that you'll always be this way
Show me how you feel
More than ever baby
[Chorus:]
I don't wanna be lonely no more
I don't wanna have to pay for this
I don't want to know the lover at my door
Is just another heartache on my list
I don't wanna be angry no more
You know I could never stand for this
So when you tell me that you love me know for sure
I don't want to be lonely anymore
Now its hard for me with my heart still on the mend
Open up to me, like you do your girlfriends
And you sing to me and it's harmony
Girl, what you do to me is everything
Make me say anything; just to get you back again
Why can we just try
[Chorus:]
I don't wanna be lonely no more
I don't wanna have to pay for this
I don't want to know the lover at my door
Is just another heartache on my list
I don't wanna be angry no more
You know I could never stand for this
So when you tell me that you love me know for sure
I don't want to be lonely anymore
What if I was good to you, what if you were good to me
What if I could hold you till I feel you move inside of me
What if it was paradise, what if we were symphonies
What if I gave all my life to find some way to stand beside you
[Chorus:]
I don't wanna be lonely no more
I don't wanna have to pay for this
I don't want to know the lover at my door
Is just another heartache on my list
I don't wanna be angry no more
You know I could never stand for this
So when you tell me that you love me know for sure
I don't want to be lonely anymore
I don't wanna be lonely anymore [x3]
I'm cough!! arghh..can't sleep but hungry
I can't sleep...I closed my eyes but still can't...I'm cough...uhuk2!! but very hungry rite now...Since mr hubby not be around, I have too going out alone to buy my breakfast.But i'm so tired! Ya Allah please give me a strange,bring me up...
My baby and I need an energy..._- -_
Time is Gold!!
Sekejap je masa berlalu.skrg dh masuk bulan syaaban dan 15hari lagi nak menjengah ke bulan yg penuh keberkatan iaitu Bulan Ramadhan.. Aku kini menghitung hari, menunggu kelahiran yang pertama. Semua aktiviti2 yang lasak aku tak dapat nak join. Teringin gak nk hanging out. Tapi nak wat mcm mane bila keadaan tak mengizinkan.Termasuklah nak join futsal! Actually every Tuesday sume ofismate aku join futsal termasukla boss aku Mr Michael yg sporting habis tu..Rasa fun sgt tgk dorg sume,Yela setelah seharian penat bekerja, nk juga release tension!betul x??btw maybe this year aku xdpt nk join ape2 aktiviti since tgh preggy, kecuali aktiviti2 makan2 baru aku join.tu pon depend pada masa,tempat dan keadaanla..Tapi kali ni aktiviti makan2 n berparti kat Genting Theme Park yg interesting hujung bulan ni aku takleh nk join sempena nk celebrated gathering & farewell our CEO merangkap boss aku yg nk kena transfer..Sedih sgt..Belum cukup setahun aku keje kt tmpt baru nie..boss aku yg boleh dikatakan sporting,kind awesome bgi aku, dh nk kena transfer..nk tak nak kami sume Stemforce team kena terima hakikat nie..Harap2la CEO yg baru masuk nnti oK n sporting gak.But kite xleh nk jangka..Kadang ape yg berlaku mungkin ade hikmahnya..So,hanya takat nie je yg leh aku luahkan..btw sempat gak kami Stemforce team bergambar sebagai tanda kenang2an.....
| ~Me & My Big Boss~ |
| ~Funny StemForce Team~ |
| ~Our StemForce~ |
HADIRMU BAGAIKAN BIDADARI....
p/s : tak heranla ramai yang jeles ngan k.ayu..coz die mmg ayu seayu namanya,
teringat lak waktu dulu2 Tomok & K.Ayu pernah dtg makan kat Restoran kami, wif sist aku Waridah & brother-in-law aku Azhar Shuib..mmg cute n comel dari dulu..
In my heart you were the only...
"Soledad"
If only you could see the tears in the world you left behind
If only you could heal my heart just one more time
Even when I close my eyes
There's an image of your face
And once again I come to REALIZE
You're a loss I can't replace
Soledad
It's a keeping for the lonely
Since the day that you were gone
Why did you leave me
Soledad
In my heart you were the only
And your memory lives on
Why did you leave me
Soledad
Walking down the streets of Nothingville
Where our love was young and free
Can't believe just what an empty place
It has come to be
I would give my life away
If it could only be the same
Cause I conceal the voice inside of me
That is calling out your name
Soledad
It's a keeping for the lonely
Since the day that you were gone
Why did you leave me
Soledad
In my heart you were the only
And your memory lives on
Why did you leave me
Soledad
Time will never change the things you've told me
After all we're meant to be love will bring us back to you and me
If only you could see
Soledad
It's a keeping for the lonely
Since the day that you were gone
Why did you leave me
Soledad
In my heart you were the only
And your memory lives on
Why did you leave me
Soledad
If only you could see the tears in the world you left behind
If only you could heal my heart just one more time
Even when I close my eyes
There's an image of your face
And once again I come to REALIZE
You're a loss I can't replace
Soledad
It's a keeping for the lonely
Since the day that you were gone
Why did you leave me
Soledad
In my heart you were the only
And your memory lives on
Why did you leave me
Soledad
Walking down the streets of Nothingville
Where our love was young and free
Can't believe just what an empty place
It has come to be
I would give my life away
If it could only be the same
Cause I conceal the voice inside of me
That is calling out your name
Soledad
It's a keeping for the lonely
Since the day that you were gone
Why did you leave me
Soledad
In my heart you were the only
And your memory lives on
Why did you leave me
Soledad
Time will never change the things you've told me
After all we're meant to be love will bring us back to you and me
If only you could see
Soledad
It's a keeping for the lonely
Since the day that you were gone
Why did you leave me
Soledad
In my heart you were the only
And your memory lives on
Why did you leave me
Soledad
My Little Hero..
Diam tak diam dah masuk 7bulan dah..
Begitu cepat masa berlalu...
Dan kami tak sabar rasanya nk tggu kelahiran baru
yg bakal melengkapkan lagi ikatan suci ini..
Dan ape yg paling membahagiakan kami adalah disaat aku dan en.suami
melihat "dia" memberi respon yg amat baik apabila discan..
"dia" tersenyum sambil menunjukkan gerak balas yg positif..
rasa macam hilang segala masalah, penat lelah dan semua bila dapat melihat "dia"...
"Janin sudah tidak boleh bergerak berleluasa, kerana seluruh ruangan dalam rahim telah terisi/penuh. Janin akan berada alam posisi meringkuk, dengan tangan didepan dagu dan kaki di depan dada. Walaupun sistem organ belum berfungsi sepenuhnya, namun janin mampu mendengarkan suara-suara dari luar, dan mampu merasakan apa yang dirasakan ibu. Bila ibu merasa stress, cemas, kesal sedih atau bahagia,janin akan merasakan hal yang sama. Kondisi ini disebabkan hormon adrenalin yang diproduksi ibu dapat menembus plasenta sehingga mempengaruhi kondisi emosi bayi. Si ibu dapat merasakan bahagian-bahagian tubuh janin yang berlainan dengan menyentuh dinding perutnya. Otot rahim ibu meregang dan kadang ibu merasakan sakit di bahagian perut."
Begitu cepat masa berlalu...
Dan kami tak sabar rasanya nk tggu kelahiran baru
yg bakal melengkapkan lagi ikatan suci ini..
Dan ape yg paling membahagiakan kami adalah disaat aku dan en.suami
melihat "dia" memberi respon yg amat baik apabila discan..
"dia" tersenyum sambil menunjukkan gerak balas yg positif..
rasa macam hilang segala masalah, penat lelah dan semua bila dapat melihat "dia"...
"Janin sudah tidak boleh bergerak berleluasa, kerana seluruh ruangan dalam rahim telah terisi/penuh. Janin akan berada alam posisi meringkuk, dengan tangan didepan dagu dan kaki di depan dada. Walaupun sistem organ belum berfungsi sepenuhnya, namun janin mampu mendengarkan suara-suara dari luar, dan mampu merasakan apa yang dirasakan ibu. Bila ibu merasa stress, cemas, kesal sedih atau bahagia,janin akan merasakan hal yang sama. Kondisi ini disebabkan hormon adrenalin yang diproduksi ibu dapat menembus plasenta sehingga mempengaruhi kondisi emosi bayi. Si ibu dapat merasakan bahagian-bahagian tubuh janin yang berlainan dengan menyentuh dinding perutnya. Otot rahim ibu meregang dan kadang ibu merasakan sakit di bahagian perut."
Ya Allah kuatkan semangatku...(",)
Baru pas berFB..
skg masa tuk study lak..
adoii..malas betulla nk study..
nk kena ingat balik sume2 hal ehwal semasa..
GTP,NKRA,MSC & sumelah yg berkaitan..
dan yg paling penting..Sains Pendidikan...
Aduh..Otak cam dh berkarat dah..
coz dh lame sgt tak study neh..
Ya Allah kuatkan semangatku..
Kuatkan ingatanku..
Kuatkan keyakinanku..
Klo org len boleh knp aku tak boleh??
Aku yakin aku boleh..
Walau ape keadaan skalipon...
Aku xnk cepat putus asa...omputeh kata never give up!!
Ditambah pula ngn keadaan aku yg sarat skrg...
Tapi aku percaya..
Rezeki sentiasa ada..walau dimana saja...
Insyallah...
Mungkin ape yg aku dpt kali ni rezeki untuk bakal anakku..
Semoga Allah S.W.T makbulkan doaku..amin yarabbalalamin...
skg masa tuk study lak..
adoii..malas betulla nk study..
nk kena ingat balik sume2 hal ehwal semasa..
GTP,NKRA,MSC & sumelah yg berkaitan..
dan yg paling penting..Sains Pendidikan...
Aduh..Otak cam dh berkarat dah..
coz dh lame sgt tak study neh..
Ya Allah kuatkan semangatku..
Kuatkan ingatanku..
Kuatkan keyakinanku..
Klo org len boleh knp aku tak boleh??
Aku yakin aku boleh..
Walau ape keadaan skalipon...
Aku xnk cepat putus asa...omputeh kata never give up!!
Ditambah pula ngn keadaan aku yg sarat skrg...
Tapi aku percaya..
Rezeki sentiasa ada..walau dimana saja...
Insyallah...
Mungkin ape yg aku dpt kali ni rezeki untuk bakal anakku..
Semoga Allah S.W.T makbulkan doaku..amin yarabbalalamin...
Korang wat ape??
Today is Wesak day..
HooHooHoo..
Cuti yg sgt boring..xtau nak wt ape..
+ en.hubby a.k.a suami kene keje..
trpaksalah duk sorang2 lg..
xpelah..nk wt cm mner..tanggungjawab perlu diutamakan..
nk conteng pon dh xder idea dh aku ase..
mood...
dh xde mood dh..
tambah2 ngn ujan ni...
ase nk tdo je ni...
k lah since xder ape nk wat..
seharusnya waktu2 yg sebegini harus digunakan sepenuhnya utk berehat..
sok dh stat keje lg xder masa nk rehat..
so..takat ni je kot..
adioss..nk cuba lelapkn mata skejap..
Diariummi Giveaway
Mlm ni boring sesangat..
En.suami takde..duk je sorg2..
(eh..silap..duk ngn "si kecik"..huhu..xsbr nk tggu die kuar...(",)
nk tdo pon xngtuk lg..sok bkn keje pon..
td sdg asyik duk BW aku tertarik lak dgn satu belog nih..
Rasa cam nk join GA die..
so,i wish to try my luck..hehe..
hope I'M lucky...
So, saje nk try,mane tau ade rezeki dpt hadiah..hehe..
Klo xdpt hadiah pon xpe..
sbb aku juz nk suka2,nk hilangkan keboringan malam..
lgpon aku suke tgk 2little cute twins neh..
nk tgk sila klik kt image banner bwh nih...
so,skg nk kena tag 2org...erm..sape eh..
1.Shila Romli
2.eB@mamaaerish
Sy dh tag da..akk berdua jom join same...
k lh mata pon dh berat je ase nih..
dh nk tdo...erm..nite all..(",)
1.Shila Romli
2.eB@mamaaerish
Sy dh tag da..akk berdua jom join same...
k lh mata pon dh berat je ase nih..
dh nk tdo...erm..nite all..(",)
Pentingkan ape yg lebih penting dari ape yg penting
Macam dh lame xconteng & post entry..
xtau nape dh mcm xde mood nk berblog..
bz ngn keje pon satu hal...
bg aku skg "pentingkan ape yg lebih penting dari ape yg penting.."
klo pikir nk suka2 tu dh xde dlm kamus hidup aku..
Ntahlh..ntah ape yg bermain difikiran..
kdg2 rasa mcm dh tewas...
tp aku lawan perasaan tu..
hidup perlu diteruskan..
walau ape jua cabaran dan halangan..
setiap yg berlaku tu pasti ada hikmah disebaliknya...
"Allah S.W.T tidak akan mengubah nasib kite,jika kita sendiri tidak berusaha untuk mengubahnya"
Cuba untuk menambahkan keyakinan dlm diri menghakis kerendahan diri yg boleh menjatuhkan emosi rohani.
"Apabila sesuatu bangsa tidak mempunyai kepercayaan kepada diri sendiri,
maka sudah tentu bangsa itu akan kekal dalam kehinaan." - Tun Dr. Mahathir Mohamad
SUAMI : KETIKA ISTERIMU MENANGIS GENGGAMLAH ERAT TANGANNYA
Jika isteri menangis dihadapanmu…. “hargai lah ia sblm terlewat…” Jika seorang isteri menangis dihadapanmu, itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi… Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu.. Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya! Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kacuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah! Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu. Dia akan menurunkan rasa EGOnya. Wahai suami2, jika seorang istri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian. Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam … Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya. Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ? Apakah keistimewaan perempuan ini ? ” Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat.. TUTUR katanya merupakan KEBENARAN.. SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. . PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya.. Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa.. Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. .. Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. . Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN.. Dia begitu sedih melihat KEMATIAN.. TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN. Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal… Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”… Sebarkan ini ke SELURUH ISTERI2 yg soleha dan SUAMI2 yang kamu kenal agar mereka tidak lupa bahwa ISTERI mrk begitu berHARGA… Dan sangat berHARGA.
KALAU KITA......
Kalau kita memerintah kekayaan kita menjadi kaya dan bebas,
Kalau kekayaan memerintah, kita jadi miskin.
Kekayaan menarik sahabat-sahabatmu...
Kemiskinan menjadi penolaknya...
Jangan tertawa melihat orang jatuh
KERANA
Jarang seseorang itu jatuh dengan sengaja kerana sakit.
TETAPI
Bersyukurlah kepada ALLAH S.W.T
Jika tidak jatuh dalam perjalanan yang sulit.....
Kalau kekayaan memerintah, kita jadi miskin.
Kekayaan menarik sahabat-sahabatmu...
Kemiskinan menjadi penolaknya...
Jangan tertawa melihat orang jatuh
KERANA
Jarang seseorang itu jatuh dengan sengaja kerana sakit.
TETAPI
Bersyukurlah kepada ALLAH S.W.T
Jika tidak jatuh dalam perjalanan yang sulit.....
Langgan:
Catatan (Atom)









