take a break

DAH MULE FANATIK BOLA

Sabtu lepas The Red Warriors melakar sejarah apabila KELANTAN telah mnjuarai Piala Malaysia Liga TM. di Stadium Nasional Bukit Jalil.
Banggala jugak aku bile negeri kelahiran aku menjadi juara setelah bertahun2 menunggu..
Sape xbanggakn??tibe2 jerk aku fanatik kt bola...hehe..(",)
Bukan aku sorang je yg bangga..sumer rakyat kelantanlah..
xkire ceruk mane berada gembira dgn kejuaraan yg julung kali nie..
Tahniah wt player2 team kelantan kerana xputus asa walau pade minit pertama dh nmpak agak lemah
apabila jaringan awal gol disumbat oleh player N9 Shahrulain klo xsilap akula..
tp rasenye dh betol dah nama player N9 yg sumbat gol tue..klo salah mntk maapla ye..
Drpada situ dh nmpak kelemahan pasukan kelantan..
Namun geng kawe xputus asa...
apabila minit yg kedua ade insiden yg xdijangka apabila zaquan adha mengalami kecederaan..
disitulah para team player kltn mule menunjukkn belangnye..
dan mule menyumbat gol pertama oleh Badri Radzi klo xsilap aku gakla..
dan diakhiri gol kedua oleh pasukan kelantan..
keputusannya Kel : 2  vs  N9 : 1
Dan bingkisanye dapat dilihat kt sini yg aku sempat snapp...
~penyokong2 drp The Red Warriors~
~gelagat penyokong The Red Warriors~
~tgklh ramai xramai penyokong~


~sampai tayang2 body pon ader yer~














~sempat gak snapp leader team kelantan Indra Putra Mahyudin~














~ni lak Norismadi Abd Manap dtmurmh slps brakhirnye perlwnn~














~Coach Kelantan pon xdilupe~














~Wan Jamak wan Hassan-coach N9~



~sesi penutupan rasmi Liga TM~














~well Done!!!~























~Kire adil last year N9 dh juara..~











~bola nie pon nk autograph gak..huhu..~





Nie je saje bingkisan yg dapat aku kongsikn bersama...
Majulah sukan untuk negara...
same2 kite menyokong sukan Malaysia..

IKAN PATIN PUNYE CERITE

Td dh cite psl pancing..
skg kite citer sal masakla yer..
arini aku nk kongsi resepi ikan patin yg aku masak aritu...
sbnrnye nie dh over..2ari lepas aku masak..
tp nk gak kongsi ngn korg sumer...
koi bukan org pahang..
tp lehla koi masak nie cara koi sdri..
ha..ni die resepinye.klo ssape nk cube bolehla try wt k...


~RESEPI IKAN PATIN MASAK TEMPOYAK~

video


Bahan-Bahan:
Bahan-Bahan utama:
Satu ekor ikin patin
(ikan disiang dan diperapkan dengan asam jawa & limau nipis untuk menghilangkan bau hanyir ikan selama 1 jam)
p/s : tapi kalau ikan baru pancing kat sungai tak hanyir sangat bau die..kalau yg beli tu yg hanyir.

2 ulas kunyit hidup (ditumbuk halus),serbuk kunyit pon boleh jugak
6 biji bawang kecil (ditumbuk halus),jgn terlalu bnyk nnti takut xsedap
20 biji cili api (ditumbuk halus)
p/s : kalau korg tak suke pedas,kurangkan sikit cili api
2 senduk tempoyak (agak2, nak pekat letak lebih lagi)
1 biji timun cina (dipotong dadu) klo yg suke kcg bendi pon boleh gak taruk.
2 ikat daun kesum
2 ikat bunga kantan
2 batang serai
1/2 inci lengkuas(ditumbuk halus)
sedikit asam keping
3 cawan air (ikut kepekatan)
garam (ikut rasa)
gula (kalau agak terlalu pedas)
Cara:
ikan dibersihkan dan diperapkan dengan asam jawa dan limau nipis untuk menghilangkan bau hanyir ikan,kunyit hidup, lengkuas, bawang kecil dan cili api ditumbuk halus dan digaulkan dengan tempoyak tadi masukkan kedalam periuk yang diletakkan air gaul sehingga rata masukkan juga asam keping, letak atas api dan biar 3 minit baru masukkan ikan yang terlebih dahulu dibersihkan, masukan bunga kantan, serai, daun kesum dan timun cina tadi, sambil itu masukakn garam, jangan terlampau masin, kalau agak2 pedas sangat masukkan gula sikit.
senangkan..

SELAMAT MENCUBA...

P/S : VIDEO YG KT ATAS TUE LAH YG I MASAK ARITU




>>KOI RASE NAK SHARE RESEPI NI HARI NIE KUL 4.43PM<<

Pancing jangan tak pancing!!

hai sumer dh bnyk ari aku perap cite aku nie..
arini aku nk kongsi ngn korang sume aktiviti yg agak menarik gakla bagi aku..
jumaat lepas si hubby aku ni g mancing..
ntah knp leh minat mancing lak skg..
dulu mase duk kapel tkder lak minat g sungai nie..
ha tp tu dulukn..nie dh kawen lenla plak cite die..
now all gonna be change!!
bagus gakla drp buang masa kt tmpt2 len
mancing nie de gak pekdahnyekn??
nak dijadikan cite pnh gakla aku ikot g mancing..
mula2 tu agak keboringan gakla..
tggu ikan xjugak dapat2..
dr ptg smpai ke mlm,xjugak dapat2..
smpai ke tgh mlm huh baru dpt...
tu pon 2-3 ekor je..
huh jenuh cmnie..
lps pada tu aku dh serik nk ikot g mancing..
si hubby aku nie apelagi..die pon samela serik gak..
terasa penat menuggu..klo tggu lame tu dpt bnyk berbaloi la jugak..
tp kali nie len lak citenye..
si hubby aku nie dh termakan pujukan kawannye...
ajk g mancing lagi...mulanye mmg xnk pegi..
tp sbb nk jga hati kwn trpksalah kena ikot jugak..
tp alhamdulillah pancingan kali ini mengena..
ape taknye dapatlak IKAN PATIN yg besar gakla bagi aku..
si hubby aku nie apelgi makin bersemangatla die nk mancing..
pancing lagi dpt lak ikan keli..ikan pebret die lak tue..
sampai 6 ekor tuh..
apelagi lagi die bersemangat..
dan hasil2 tangkapannye lehla korg sume tgk kt gmbar2 kt bawah nie ye..
::tgkla ikan patin nie besarkan...puas hati tu klo makan!::


::nie lak ikan keli kan td aku ckp 6ekor niela die::
 
::nie sumer hasil pancingannye::
::klo tgk drpd sini pon nmpak besarkn??ermm..masak tempoyak ikan patin pon sodapp nih..::


I will survive....apelagi aku lak memulakan operasi menyiang ikan2 nie sumer...
geli geleman gak ar..
dh kawen nie sumer aku rase..
dulu ikan keli nie xreti aku nk makan..
sejak kaple ngn hubby ni smpai dh kwen nie baru aku reti makan..
skg nie dh kena siang n masak lak...
apepon iloikeit!!
so hope all enjoy yah!!!

My Blog List

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

take a break